مجمع طلاب شهرستان رودبار-گیلان

پایگاه اطلاع رسانی ونشر آثار

مجمع طلاب شهرستان رودبار-گیلان

پایگاه اطلاع رسانی ونشر آثار

مجمع طلاب شهرستان رودبار-گیلان

روحانی، آن وقتی سخن نافذ خواهد داشت که عملاً نشان بدهد به زخارف دنیا بی‌اعتناست و آن حرصی که بر دلهای دنیاداران و دنیامداران حاکم است، بر او حاکم نیست. این را باید به مردم نشان بدهیم. روحانیت، در سایه‌ی پارسایی بود که این حیثیت و آبرو را پیدا کرد. این پارسایی و بی‌اعتنایی به دنیا و به زخارف، باید حفظ شود.

۱۳۶۹/۱۲/۲۲

تلگراف تاریخی

سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶ ق.ظ

حجت الاسلام مقدمی:


تلگراف تاریخی مراجع نجف(محمدتقی شیرازی، سید اسماعیل صدر، شیخ الشریعه اصفهانی) به ثوق الدوله، در پی امضای قرارداد ننگین 1919 با انگلیسی ها؛

شما را آگاه می کنیم که نامه های بسیاری از ایران رسیده، مبنی بر اینکه شما، معاهده ای با انگلیس بسته اید که از نظر عاقبت اندیشان، خوف از بین رفتن استقلال ایران وجود دارد. این موضوع باعث شد که ما خادمان شریعت دچار اضطراب و نگرانی شویم و ما از جهتی گمان نمی کنیم که عاقبت این کار بر شما پوشیده باشد یا شما العیاذ بالله راضی به این هستید که در دوره ای که  منصب ریاست زرا دارا هستید به استقلال ایران خاتمه داده شود و از سوی دیگر می بینیم که این معاهده در محو استقلال ایران تصریح دارد. در گذشته مردان ایران زمین محافظت و احتیاط شدیدی در حفظ استقلال بلاد اسلامی داشتند و از هر چیزی که از ان رائحه از بین رفتن شرف ممالک ایران به مشام می رسید، دوری می جستند. اگر چنانچه وسیله ای برای از بین بردن آن عواقب اتخاذ کرده اید لازم است که  آن را به اطلاع ما برسانید، تا آسوده خاطر شویم.... و الا ما با هرآنچه در توان داریم، متصدی رهائی از این معاهده ننگین می شویم، تا برای همه عالم مشخص شود که مسلمانان توانائی شکستن طوق عبودیت و بندگی را دارند و ذلت و خواری را تحمل نمی کنند.

منبع: میرزا محمدتقی شیرازی سروش استقلال(دیدار با ابرار47)،نوشته محمد اصغری نژاد، انتشارات سازمان تبلیغات اسلامی، سال 1373. چ1، ص78.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۳
قلم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی